Anasayfa
     Biyografi
     Paylaşmak İstediklerim
     Büyüklere Hikayeler
     Çocuk Hikayeleri
     UZUN HİKAYELER
     Var
     Öç
     Altıngöl
     Oyuncakçı
     Kartopu
     Futbol Fanatiği
     Diyet Yemekler
     Barış Akarsu
     Congar Metal
     Elişi Çalışmaları
     Şiirsel Egzersizler
     Politika
     Ekonomi
     Çevre
     Hayvanlar
     Uzay
     Turizm
     Demeler
     Karışık
     Fıkralar
     Coğrafya
     Tarih
     Sağlık
     Şifalı Bitkiler
     Felsefe
     Konuk Yazarlar
     Foto Galeri
     Kapari Yetiştiriciliği
     Slayt / Sunum
     LİNKLER
     Kapari
     Reiki
     İletişim



En Çok Aranan Kelimeler

Ayla Congar | Kadın | Müzik | Doğa | Sanat | Fıkra | Kapari | Sanayi | Çanta | El işleri | Bilim | Dünya | İzmir | Çeşme | Ayla | Congar |

 
Paylaş

KASLARINIZI GÜÇLENDİRECEK 10 YİYECEK

1- UskumruAntrenman sonrasında proteinin parçalanma sürecini azaltan omega 3 yönünden oldukça zengindir. Bu gerçekten önemli… Zira kas inşa edebilmek için vücudunuz eski proteini parçalamadan önce davranıp yeni protein depolamanız gerekir.

2- Ananasİçeriğindeki protein sindiren bromelein enzimi sayesinde antrenman sonrası kas ve doku iltihaplanmalarını azaltmada çok başarılıdır. Bu sayede kas ağrılarını yok ederek sonraki antrenmanda daha yüksek performans sergilemenizi sağlar.

3- ZeytinyağıZeytinyağının içerisindeki doymamış yağlar antrenman sonrasında kasların parçalanmasının önüne geçer. Tıpkı uskumru gibi.

4- Kivi
Egzersiz sırasında artan oksijen tüketimi, vücudun normalden fazla serbest radikal üretmesine yol açar. Hücreleri tahrip eden bu serbest radikalleri yok etmenin etkili yollarından biri antioksidan özelliğine sahip C vitamini almaktır. Ortalama büyüklükteki bir kivide ise bu serbest radikal düşmanı vitaminden 74 miligram (yani günlük ihtiyacınız olan miktar) bulunuyor.

5- Salatalıkİçeriğindeki silika, bağ dokusu, kıkırdak ve enlemlerin çevresindeki zar için gerekli bir mineraldir. Ayrıca damarları genişleterek kan akışını hızlandırır. Bu sayede kaslanırız, antrenman sonrası daha iyi beslenir.

6- Hindi
Tavuğun tahtına geçen bu kuşta, kas glutamin isimli amino asit bulunuyor. Glutaminin büyüme hormonu salgılamasına yardımcı olduğunu söylesek, önemi yeterince anlaşılır herhalde.

7- Tahin
Susam tohumlarından yapılan tahin çinkoyla yüklüdür. Bu mineral ise erkeklik hormonu testosteron ve sperm üretimine katkıda bulunur.

8- Brokoli
Hemen yüzünüzü buruşturmayın. Bu küçük bonzai ağaçları harika bir C vitamini deposu. Güney Kaliforniya Üniversitesi’nin araştırması, egzersiz öncesi ya da sonrası alınan yüksek dozda C vitamininin kas ağrısını azalttığını söylüyor. Hafifçe buharda pişirmeniz yeterli.

9- Yumurta
Kas inşası ve onarımındaki temel aminoasitleri barındırmasının yanı sıra yumurtanın sarısı, sağlıklı kas dokusu içi ihtiyaç duyulan yüksek miktarda D vitamini içeriyor.

10- Zencefil
Kas sertliklerini önlemek için yemeklerinizi zencefil ile canlandırın. Zencefilin kas ağrılarını hafifletmede aspirinden daha etkili olduğu söyleniyor.

Kas sağlığınız için yukarıdaki bilgileri derledim size, bazı yiyecekler. Bu yiyeceklere dikkat edin. Her gün hepsinden almak kas sağlığı için gerçekten etkili.

Uskumruyu her zaman bulamayabilirsiniz. Onun yerine başka derin deniz balıkları yiyebilir, doktor kontrolünde omega 3 tabletleri kullanabilirsiniz.

Susamı ezerek balla karıştırın, bir tutam da zencefil ilave edin. Tatlı ihtiyacınızı bununla karşılayın.

Brokoliyi yumurta ile tatlandırabilir, zencefil serperek tadını daha da arttırabilirsiniz.

Daha pek çok kombinasyonları deneyerek güzel tatlar elde edebilirsiniz.

Ayla Aytuna Congar

20 04 2010

http://www.denizweb.net/

http://www.yerelgundem.com

http://www.izmirmagazin.net



Bu haber 1861 defa okunmuştur

           
öyküler, barış akarsu, congar, izmir, ayla congar, congar sanayi, metal, küçük kız, zeytinyağı, börülce, çocuk, makarna, vücut, peynir, elişi çalışmaları, arkadaş, kadın, yemek, diyet, fıkralar, hikayeler, kapari, kuş gribi, temel, çantalar